Sidor

onsdag 21 mars 2018

MIN MORGONTIDNING FÖRSENAD IGEN!


Till vårt hushåll i Rödbergsbubblan kommer HBL och Hesari. I regel droppar tidningen in genom postluckan ungefär klockan 5 på morgonen. Men på senaste tiden har det skett en ändring till det sämre. Ett antal gånger har vi fått vänta till 7 och 8 på morgonen, ibland till lunchtid och någon gång har tidningen helt uteblivit.
 
Det är en evighet sedan jag fått ett vanligt postkort från en vän för att inte tala om ett handskrivet brev. Posten hämtar också allt mera sällan räkningar. Då postiljonen har allt mindre post att dela ut, vore det minst sagt på sin plats, att posten skulle åtminstone leverera tidningen i god tid på morgonen. 

Nu hör jag någon säga, att gå över till E-tidningen. Men det vill jag inte. Jag vill ha kvar min papperstidning och beaktande att en helårsprenumeration kostar en hel massa euron, är det nog ett rimligt krav att papperstidningen också finns till hands i god tid före morgonkaffet. 

Hur ser tidningshusen på störningarna i morgonutdelningen? Det kan kanske till och med vara lockande för dem att få läsarna att läsa tidningen digitalt. Till en början kommer det säkert att vara relativt förmånligt att övergå till en digital prenumeration. 

Men jag befarar att när E-tidningens popularitet ökar, stiger också prenumerationspriset och i och med att den traditionella tidningen tappar terräng är man också här tvungen att höja priset, samtidigt som tidningen blir tunnare och tunnare.

Vill du hellre läsa E-tidning framom papperstidning?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stannar bilen i garaget?

I statens senaste rekordstora tilläggsbudget finns en större satsning på klimat och miljö. Finland satsar stort på bl.a. att utveckla järnv...